Nasveti za gradnjo uspešnega podjetja od najboljšega šefa na svetu
Prav gotovo ste že slišali za Richarda Bransona, britanskega podjetnika in multimilijonarja, ki je ustanovil skupino Virgin Group, danes sestavljeno iz več kot 400 podjetij iz najrazličnejših panog. Skozi leta se ga je oprijel tudi vzdevek »najboljši šef na svetu«.
A tudi sam se zaveda, kako težka je pot od začetne ideje do uspešnega podjetja, zato je na svoji poslovni poti pomagal že veliko posameznikom z željo po uspešnem podjetju.
Spodaj smo zbrali nekaj njegovih najboljših nasvetov, ki jih lahko uporabite v svoj prid na svoji poti do uspeha.
1. V vsem, česar se lotite, morate uživati
»V vodenje podjetja je potrebno vložiti veliko truda, energije in celo solz (in seveda kofeina). A ko na koncu napornega dneva vidite, da gradite nekaj, na kar ste ponosni, je ves trud v trenutku poplačan,« pravi.
Kot pravi, je sam začel podjetje v svoji kleti in nikoli ni imel namena zgraditi imperija. »Zame je gradnja podjetja v tem, da delaš nekaj kar imaš rad in si na to ponosen.« Saj je vse ovire lažje premagati, če počneš nekaj, kar imaš rad.
2. Ime podjetja izberite preudarno
Pri izbiri imena moramo biti previdni, saj je to znamka, ki nam lahko pomaga do uspeha ali pa novonastalo podjetje pokoplje.
Pomembno je, da je ime sveže poleg tega pa mora podjetju dodati dodano vrednost.
3. Podjetja ne moreš voditi, če nikoli ne tvegaš
Branson skuša podjetnikom ozavestiti, da je vsak dan potrebno tvegati, saj lahko le tako uspeš. Eden njegovih pogostih citatov se tako glasi: »Pogumni morda ne bodo živeli večno, a previdni sploh ne bodo živeli!«
Vsaka poslovna pot vsebuje določena tveganja in na določeni točki se mora vsak pripraviti na neuspeh in poraz. Toda kot pravi, uspeh ne bo prišel sam od sebe, predvsem pa ga ne bomo dosegli, če bomo vedno igrali varno. Kot pravi, popoln neuspeh ne obstaja, zato tvegajte.
4. Reševanje resničnega problema
Najuspešnejša podjetja na svetu idejo svojega podjetja in poslovne priložnosti gradijo na resničnih problemih, s katerimi se ljudje soočajo v svojem vsakdanu. Kot pravi, je v svoji karieri videl že ogromno podjetij, ki so propadla ravno zato, ker so razvijali neko idejo, ki ni imela večjega potenciala. Zato svetuje, da preden se podjetja in posamezniki spustijo v izvedbo ideje in začnejo s finančnimi vložki, da najprej temeljito raziščejo trg in tako ugotovijo, ali publika za potencialen produkt oziroma storitev sploh obstaja.
5. Sestavite ekipo, ki ji povsem zaupate
Veliko ljudi in podjetnikov je prepričanih, da v podjetništvu šteje zgolj dobra poslovna ideja. A kot Branson poudarja je ravno dobra in zanesljiva ekipa tista, ki lahko idejo realizira in prinese uspeh. Predvsem v primeru, če poslovna ideja ni še povsem razvita, lahko prava skupina sodelavcev preko izboljšav pride do produkta ali storitve, ki bo navdušila množice.
Pomembno je, da se znotraj podjetja razvija prava kultura in energija med zaposlenimi. Branson pri zaposlovanju sledi slednji formuli: Išče delovne, bistre, ambiciozne in prijazne ljudi. S tem ustvari prijetno delovno okolje, ki omogoča večjo produktivnost posameznikov.
6. Ne bojte se premikati meja
Meni, da najuspešnejša podjetja ne sledijo že uveljavljenim in preverjenim pravilom, ampak si pot v poslovni svet utirajo po svoje. Tako iščejo nove načine, kako uspeti.
Prepričan je, da nekonvencionalno razmišljanje vodi v prave inovacije, ki vplivajo na spremembe v svetu in dosežejo množice.
Da lahko resnično izstopite iz množice podjetij in dosežete kar največje število potencialnih strank, lahko svoje podjetje brezplačno registrirate na portalu Moja Dejavnost.