10 korakov od ideje do posla
Najpomembnejše stvari v življenju k nam ne pridejo skupaj z navodili za uporabo. Zato je David Ronick, poslovni svetovalec, predvsem mladim in start up podjetjem ustvaril poseben zemljevid, ki je lahko v pomoč vsem, ki si želijo ustanoviti podjetje ne glede, v kateri panogi.
1. Potrebujete idejo
Izberite idejo, ki ustreza vašim ciljem, strastem, finančnemu stanju in zmožnostim. A morate se zavedati, da je začetna ideja le hipoteza, zato se nikar ne zaljubite vanjo takoj.
2. Na idejo poglejte iz različnih zornih kotov
O svoji ideji razmišljaj tako, kot bi investitorji- objektivno in analitično. Kdo je ciljna publika kupcev in kaj potrebujejo? Kako veliko priložnost imate? Je pravi čas za uresničitev te ideje? Kaj bo potrebno, da se idejo izvede? Bo končno plačilo vredno tveganja?
Grob poslovni načrt je odličen način, da pokrijete vse baze.
3. Potrebujete povratno informacijo
Poiščite ljudi, ki poznajo trg, poslovne modele, konkurenco in vse potrebno za uspeh podjetja- ljudje, ki imajo s tem že izkušnje vam lahko razjasnijo sliko, kaj v realnem svetu deluje in kaj ne.
Pogovarjajte se s potencialnimi strankami- ljudmi, ki bi lahko tvorili vašo glavno skupino kupcev- poizveste kaj menijo o vaši hipotezi. Veliko bolj bo zanimanje kupcev jasno, ko produkt spravite na trg, a začetne raziskave vam bodo pomagale, da boste začeli na pravi poti.
4. Odzvati se morate na povratno informacijo
Prve povratne informacije morate upoštevati in glede na njihovo vsebino prilagoditi poslovni načrt, produkt in izhod na tržišče.
Analizirajte okvirne stroške, da dobite občutek, kako obsežen kapital za vašo idejo potrebujete. Izdelaj načrt najpomembnejših ciljev v roku nekaj mesecev in razišči koliko ljudi v vaši ekipi potrebujete.
5. Izdelajte osnovni produkt
Ko si zamislite produkt oziroma storitev si želite ponuditi tudi lep dizajn in druge prednosti, ki bodo kupce zanimale. Na začetku je pomembno, da imate čim prej izdelano osnovno idejo šele potem se lahko začnete ukvarjati s podrobnostmi, ko boste imeli dober odziv ciljne publike o tem, kaj potrebuje.
6. Preizkušajte, testirajte in iščite različne odzive
Dokler produkt ali vaša storitev ni zunaj v ponudbi lahko blodite okrog povsem na slepo, zato med samim procesom iščite različne odzive.
7. Testirajte kar ste ustvarili
Ko imate enkrat produkt na trgu, lahko hitro ugotovite, kako vašo ponudbo uskladiti s potrebami kupcev. Da to lažje naredite testirajte elemente kot so cene, različne načine oglaševanja, različne lastnosti produkta in storitve ter drugo. Rezultate razdelajte in jih analizirajte ter zapišite ugotovitve.
8. Prilagajajte se potrebam kupcev
Ko s pomočjo analiz in prototipov ter začetnih idej ugotoviš katere napake si naredil oziroma kaj kupcem ni všeč, jih upoštevaj in prilagodi produkt ali storitvam potrebam in željam trga.
9. Pripravite se na rast podjetja
Še enkrat se vrnite na začetni plan podjetja in ga spremenite, nadgradite. Poleg tega pa izdelajte učinkovit načrt marketinga in finančne strategije ter povečajte ekipo, če je to potrebno.
10. Nebo je limit
S preskušenim načrtom in dodelanim produktom ste pripravljeni, da zavzamete trg. Prepričajte se, da se vaša ekipa točno zaveda, kakšen je načrt in da vsi verjamejo v produkt.
Še tako dobra ideja pa je povsem brez pomena, če zanjo nihče ne ve, zato poskrbite za čim večji doseg potencialnih kupcev in se že danes registrirajte na portalu Moja dejavnost, kjer vam bo ekipa marketinških strokovnjakov pomagala vašo dejavnost ali izdelek spraviti na najbolj obiskan medij na svetu.