V koraku s časom: Znate socialna omrežja uporabiti v prid vašemu podjetju?
Ste vi in vaše podjetje prisotni na socialnih omrežjih? Ne veste, kako bi se potencialnim in obstoječim strankam približali preko teh kanalov? Ne veste, katero omrežje izbrati.
Predvsem je lažje, kot se vam na prvi pogled zdi.
Marketing na socialnih omrežjih je posebna oblika spletnega marketinga, s katerim aktivno spreminjamo ugled blagovne znamke in zaznavanje uporabnikov, poleg tega pa nam lahko pomaga vzpostaviti boljšo komunikacijo s kupci ter povečamo obisk spletne strani podjetja.
Nekateri strokovnjaki celo trdijo, da je marketing na socialnih omrežjih pravzaprav »marketing od ust do ust na steroidih«.
Katero socialno omrežje izbrati?
Obstaja že kar lepo število socialnih omrežij na katerih se lahko podjetje s svojo storitvijo oziroma izdelkom pojavi. Največja napaka je, da želi biti podjetje na vseh omrežjih hkrati, a pravzaprav na nobenem ni zares prisotno in se ne približa svojim uporabnikom in posledično ne dobi novih strank.
Prvi korak je izbira socialnega omrežja, na katerem bi podjetje prišlo najbolj do izraza, nato sledi načrtovanje strategije, kako se na tem omrežju predstaviti.
Najpomembnejša socialna omrežja ta hip so Facebook, Twitter, Google+, Youtube, LinkedIn, Pinterest, Instagram in mnoga druga.
Preden se podamo v svet socialnih omrežij si moramo odgovoriti na nekaj vprašanj, in sicer:
- Zakaj sploh želimo biti na socialnih omrežjih?
- Kdo so naši ciljni kupci, koliko so stori in kaj jih zanima?
- Kaj želi moje podjetje doseči na socialnih omrežjih?
- Kaj bomo na socialnih omrežjih objavljali?
Katero socialno omrežje je najbolj primerno za vas?
Šele, ko si odgovorite na vsa ta zastavljena vprašanja, lahko nadaljujete z izbiranjem primernega omrežja za vaše podjetje.
Najpomembnejši del marketinga socialnih omrežji je priprava in objava kvalitetne vsebine, ki ciljnemu občinstvu koristi in jih zanima. Največja napaka je, da podjetja objavljajo nezanimivo in dolgočasno vsebino ali pa se poslužujejo prodajnih tehnik, ki vsakdanjega uporabnika povsem odbijejo.
Primer: Izbrati Facebook ali Twitter?
Facebook: Je predvsem enostaven za prvi nastop vašega podjetja na socialnih omrežjih. Bolje se obnese za podjetja, ki imajo končnega kupca, manj pa je primeren za podjetja, ki poslujejo z drugimi podjetji. Slabost Facebooka je predvsem v tem, da je velika konkurenca med objavami, veliko število objav pa pomeni, da so vaše objave lahko večkrat spregledane. Objave na Facebooku morajo biti sproščene, velikokrat zabavne. Skušajte izraziti vašo osebnost in se tako približati vašim strankam. Raje kot dolgočasne fotografije, objavite fotografijo iz zakulisja vašega podjetja, na primer nasmejane zaposlene v pisarni itd.
Twitter: Socialno omrežje, ki je bolj primerno za mlajše in nekoliko naprednejše uporabnike, saj je njegova uporaba nekoliko težja. Predvsem je namenjen pogovoru in komunikaciji. Primeren je tako za podjetja, ki imajo končnega kupca kot tista podjetja, ki poslujejo z drugimi podjetji, saj omogoča hitro in enostavno komunikacijo. Število objav dnevno je višje kot na drugih omrežjih.
Socialna omrežja lahko uporabljate tudi za komunikacijo in pomoč uporabnikom/strankam
Podjetja večinoma družbena omrežja uporabljajo za predstavitev podjetja, izdelkov ali storitve, malo pa se jih zaveda, da bi lahko ta omrežja uporabili za aktivno komunikacijo z uporabniki/strankami. Omrežja predstavljajo idealen kanal, da vašim strankam ponudite tudi pomoč ali podporo, kar v angleščini rečemo customer support.
Raziskave namreč potrjujejo, da je odzivnost podjetji na družbenih omrežjih lahko veliko hitrejša kot preko elektronske pošte, kar posledično ustvari pozitivno uporabniško izkušnjo. In kot je potrdila raziskava ameriškega podjetja Ambassador, se kar 70 odstotkov potrošnikov v prihodnosti vrne k podjetju, ki je z njim komuniciralo in mu nudilo pomoč preko družbenih omrežij.
Če se vam še vedno zdi, da ne veste, kako bi se uporabnikom/strankam približali preko socialnih omrežij, se lahko udeležite različnih seminarjev in predavanj o novodobnem marketingu, ki jih ponuja slovenski trg.
Nasvet za konec: Kljub temu, da lahko socialna omrežja uporabljate za ustvarjanje podobe vašega podjetja, pa to niso oglasna omrežja. Nikar svojih sledilcev ne zasujte z oglasnimi sporočili, ampak se jim skušajte približati na inovativne načine, saj boste tako pridobili njihovo zaupanje in jih lažje preusmerili na vašo spletno stran in posledično do vaše ponudbe.
V mislih imejte, da pišete in objavljate za resnične uporabnike, ki radi preberejo kaj zanimivega, poučnega in seveda zabavnega. Če se boste postavili v kožo svojih sledilcev/uporabnikov, bo vaša pot na socialnih omrežjih uspešna.
Poleg socialnih omrežij pa seveda ne smete pozabiti na vašo spletno stran, kjer lahko v profesionalnem tonu predstavite svoje podjetje ter storitve in izdelke, ki jih nudite. Če svoje spletne strani nimate, zanjo ne želite vlagati velikih količin denarja in časa oziroma želite, da vam pri izboljšanju dosega potencialnih strank pomaga profesionalna ekipa marketinških strokovnjakov, svoje podjetje registrirajte na portalu Moja Dejavnost, največjem imeniku ponudnikov v Sloveniji.