Najbolj zanimivi oglaševalski trendi v letošnjem letu
Strokovnjaki na področju marketinga bodo letos pozorni na te oglaševalske trende:
1. Nakupna izkušnja, ki jo upravljate z glasom
Med trendi za leto 2018, ki jih je za Forbes napovedal strokovnjak za SEO in spletni marketing Jayson DeMers, je oglaševanje z ne-vizualnimi vsebinami. V porastu je namreč razvoj glasovnih tehnologij. Do leta 2022 naj bi pametne zvočnike (smart speakers) oziroma naprave, ki jih uporabniki upravljajo z glasom, uporabljajo več kot 55 % ameriških gospodinjstev (2017 so jih že prodali več kot 20 milijonov ) in pričakovati je, da bo sledil tudi ostali svet.
Preko naprav je že mogoče opravljati nakupe, strokovnjaki pa napovedujejo, da bodo postale še pametnejše ter uporabniku prijaznejše in tako spremenile nakupne navade. Vsekakor trend, ki ga bo zanimivo spremljati in bo spremenil način komuniciranja med prodajalci in kupci oziroma odprl nove priložnosti na področju marketinga in komuniciranja s potrošniki.
2. Chatbot - nov način povezovanja s kupci
Uporaba umetne inteligence in avtomatizirane komunikacije je tu! Razvijajo se tehnologije oziroma računalniški sistemi - roboti, ki namesto ljudi opravljajo določene naloge. Po raziskavah analitskega podjetja Gartner bi lahko bilo kar 20 % poslovnih vsebin v letu 2018 generiranih s pomočjo naprav oziroma umetne inteligence.
Ste že slišali za chatbot? Gre za avtomatizirano klepetanje (pošiljanje, prejemanje in branje sporočil). Chatbot omogoča hitro in enostavno interakcijo s kupci, saj brez vaše aktivne prisotnosti kupcu ponudi odgovore na vprašanja oziroma pomaga rešiti problem glede izdelka ali storitve.
Dobro zasnovan chatbot, lahko nadomesti klicni center in s personaliziranimi ter vse bolj "človeškimi" odgovori zagotovi kvalitetno pomoč uporabnikom. Seveda pa uporaba dobro zasnovanega in uporabniku prijaznega chatbota zahteva poglobljeno načrtovanje vsebin, njeno ustrezno strukturiranje in programiranje.
Facebook v svoji aplikaciji Facebook Messenger že beleži več kot 100.000 aktivnih chatbotov na mesec, kar zagotovo že prinaša tudi raziskovanje novih oglaševalskih potencialov na tej platformi.
3. Native marketing
Zagotovo ste že kdaj naleteli na vsebine, za katere niste mogli z gotovostjo ugotoviti, ali gre za oglas ali ne - gre za native marketing. Največkrat so oglaševalske vsebine v obliki člankov ali videov integrirane v spletne platforme, lahko so vključene v uredniške vsebine in podobno. Ker native marketing ne uporablja klasičnih oglaševalskih formatov, za kupca, ki naleti na zanj relevantno in uporabno vsebino, ne predstavlja negativne uporabniške izkušnje.
»Native« oglaševanje ni nova marketinška strategija, vsekakor pa postaja vse bolj priljubljena oblika spletnega oglaševanja. Njeno pomembnost med trendi so izpostavili tudi pri Forbsu, prav tako pravijo tudi podatki Business Insiderja. Do leta 2021 naj bi več kot 70 % prihodkov od spletnega oglaševanja predstavljala prav ta oblika oglaševanja.
4. Video marketing
Na socialnih omrežjih skoraj nič več ne pritegne bolj kot dobre video vsebine. Njihova priljubljenost raste, ne glede na to, ali jih objavljate na Youtube-u, Facebook-u, Instagram-u, Snapachat-u ali Twitter-ju.
Po podatkih Youtube-a, naj bi spremljanje video vsebin preko mobilnih naprav vsako leto zraslo za 100 %, prav tako več kot 60 % ljudi pri nakupni odločitvi pomaga ogled predstavitvene video vsebine o izdelku ali storitvi.
Video vsebinam napovedujejo svetlo prihodnost, zato je čas za razmislek, ali bi tudi vi del oglaševalskega denarja namenili njim. Pri tem velja pozornost nameniti pripravi vsebin, ki so prilagojene mobilnim uporabnikom.
5. Influencer marketing
Med najbolj vročimi temami lanskega in gotovo tudi letošnjega leta je influencer marketing. Gre za priljubljeno obliko plačane promocije oziroma obliko oglaševanja, kjer vaše potencialne kupce nagovarjajo vplivni posamezniki (blogerji, znane osebe ...) preko svojih družbenih profilov, blogov in podobno. Ljudje se z njimi oziroma njihovimi zgodbami in izkušnjami lažje poistovetijo in jim verjamejo bolj kot klasičnemu marketinškemu nagovarjanju, zato je po mnenju mnogih podjetij to izjemno učinkovit način pospeševanja prodaje.
Če si želite najti najprimernejšega predstavnika svoje znamke, izdelka oziroma storitve, morate najprej ugotoviti kdo so vaši kupci, katera socialna omrežja uporabljajo, komu sledijo in katere vsebine spodbudijo njihovo aktivnost ... Nato morate poiskati osebo - influencerja oziroma vplivneža, ki ji bodo vaši kupci zaupali in spoznati tudi njo. Pomembno vam lahko pomaga pri pripravi oglaševalske strategije, prilagojene njenim sledilcem oziroma vašim potencialnim kupcem in tistim njihovim navadam, ki jih verjetno sploh še ne poznate.
6. Osebno, osebno, osebno
Generična marketinška vsebina je že zdavnaj preteklost. Namesto nje je tu personalizacija, ki jo že učinkovito vpeljujejo mnoga podjetja in tudi v prihodnosti bo njen pomen pri zagotavljanju edinstvene prodajne izkušnje rasel. Personalizacijo dosežemo samo s poglobljenim poznavanjem resničnih potrošnikovih potreb. Kupce je potrebno nagovoriti ob pravem času in na pravem mestu ter seveda s pravo, personalizirano vsebino. Kupcu povejte zgodbo, omogočite mu izkušnjo, ki ga bo povezala z vami in človeško platjo vaše znamke. Izpostavite svoje in potrošnikove vrednote, ki gradijo zaupanje med vami in njimi.
Če želite vse našteto prepustiti strokovnjakom na področju spletnega oglaševanja, se preprosto registrirajte na portalu Moja dejavnost ter tako poskrbite, da boste s kvalitetnimi marketinškimi praksami tudi vi izstopali iz množice.